Van het bestuur

Hallo allemaal,

April is aangebroken, en gelukkig ook het Lente seizoen. We hebben weer zin om de ochtenden ons bed uit te komen en na onze ’verplichtingen’ nog even te genieten van het daglicht buiten. We bruisen weer van de energie, en dat is maar goed ook. Want dat maakt ons veel leuker in de omgang!

Maar dat is niet alles…

Met ‘energie’ alleen komen we er helaas niet. Een goede dosis tolerantie, acceptatie en (wederzijds)respect zou voor ons ‘het plaatje’ compleet maken. Laten we de reclamecampagne van het merk Suitsupply nemen. Door twee zoenende mannen af te beelden, heeft het merk veel online volgers verloren en aardig wat commentaar over hun campagne heen gehad. Best gek eigenlijk dat dit anno 2018 nog een probleem is. Want we weten dat homoseksualiteit ‘bestaat’, maar de confrontatie is dan blijkbaar toch iets te onaangenaam? Stichting Vobis en haar team laten het er in ieder geval niet bij zitten. LHBTI’ers zijn onderdeel van onze gemeenschap en wij zullen blijven opkomen voor een gelijkwaardige positie voor deze ‘kleurrijke doelgroep’.

Elke maand organiseert Stichting Vobis de bijeenkomst ‘Gendergelijkheid’ met wisselende thema’s. De bijeenkomsten zijn voor iedereen ongeacht; leeftijd, culture achtergrond of seksuele geaardheid. Kortom iedereen is van harte welkom op deze gratis en laagdrempelige thema bijeenkomst. Om up-to-date te blijven van de volgende bijeenkomsten ‘Gendergelijkheid’ verwijzen wij jou graag door naar onze website of Facebookpagina; stichtingvobis.nl of Facebook.nl/Stichting Vobis.

We halen alles uit de kast!

Want ook dit jaar herdenken wij bij het Internationaal Homomonument de situaties van de LHBTI-gemeenschap die vervolgd en/of onderdrukt worden als gevolg van hun geaardheid. Twee vrijwilligers van Stichting Vobis zullen een prachtige krans neerleggen bij het monument. De jaarlijkse herdenking vindt plaats op vrijdag 4 mei a.s. op het Malieveld in Den Haag van 19:30 t/m 20:30uur.

Nu we toch bruisen van de energie, zie ik jullie daar?

Namens het bestuur,
Andjenie Narain