Omgaan met je Ouders

Hoe ga je met je ouders om

Workshop voor jongeren. Een aantal jongeren voelt zich noch in de eigen traditionele cultuur noch in de Nederlandse cultuur thuis.
Sommigen voelen zich meer thuis in de straatcultuur, welke de nodige problemen met zich kan meebrengen. De huidige samenleving vraagt veel van pubers. Hoe gaat het met de pubers van deze tijd, hoe staan zij in de wereld en hoe staan ze tegenover hun ouders?

Hindoestaanse ouders kunnen hulp krijgen bij opvoeding

DEN HAAG – Hindoestaanse ouders in Den Haag kunnen vanaf zondag problemen in de opvoeding met elkaar delen. Ze krijgen dan ook tips van deskundigen hoe om te gaan met moeilijk gedrag van hun kinderen.
De stichting Hindustani/Vobis houdt zondagmiddag de eerste van vijf groepsbijeenkomsten voor de ouders. De deelnemers krijgen na afloop een certificaat van een Haagse wethouder.
Veel hindoestanen zouden moeite hebben om te praten over de opvoeding, omdat ze zich hierover schamen. De Haagse stichting wil hen helpen om te voorkomen dat de kinderen in de problemen komen.

Week van de Opvoeding

De Week van de Opvoeding staat in het teken van opvoeden en ouderschap. Wat is een goede opvoeding? Wat vind je belangrijk in het ouderschap en wat doet het met je?

Hand in hand

Opvoeden doe je niet alleen, maar samen. Hand in hand met ouders of opvoeders, spelen ook de school, sportvereniging, buren, vrienden en familie een rol in de opvoeding van het kind. Zij vormen samen de omgeving waarin kinderen opgroeien en worden opgevoed. Hoe beter opvoeders en betrokken organisaties samenwerken en elkaar versterken, hoe beter het kind gezond, kansrijk en veilig kan opgroeien.

Autisme bij (school)kinderen

Autisme kun je niet aan de buitenkant zien, maar je kunt het soms wel aan iemand merken. Veel kinderen met autisme kunnen er slecht tegen als er dingen veranderen of anders lopen dan gepland. Je kind kan dan heel angstig of boos worden. Ook zie je vaak dat kinderen met autisme het liefst bezig zijn met één bepaald onderwerp of hobby. Bijvoorbeeld dinosaurussen of paarden. Sommige kinderen met autisme hebben snel last van prikkels, bijvoorbeeld harde geluiden of kriebelige stoffen.

<<okt 2019>>