Gendergelijkheid

We rijden over de ringweg A10 als Paul voor het eerst over Tina begint. We kennen elkaar een jaar of twintig en bespreken alles met elkaar, vaak tot in de intiemste details. Ik weet dat Paul een actief seksleven heeft.

Bekijk meer

Hij vertelt me over ontmoetingen met mannen die hij leert kennen via datingapps als Grindr en Scruff. Soms een op een, soms met meerdere mannen tegelijk. Tijdens die sessies wordt xtc en mdma gebruikt. Soms coke en het liefst wat ghb erbij, wat volgens Paul de ultieme seksdrug is. In zijn koelkast staat een flesje met het transparante goedje dat hij me een keer laat zien. Chemsex wordt het genoemd, seks onder invloed van drugs. De liefhebbers vormen een scene binnen de homoscene, met vooraf georganiseerde feestjes thuis en, dankzij de opkomst van datingapps, mannen die elkaar online vinden. Binnen een paar minuten kan zo’n date geregeld zijn. Inclusief de afspraak welke drugs er gebruikt gaan worden.