Vrijwilligerswerk

Word vrijwilliger bij Stichting Hindustani

Bekijk onze vacatures of meld je aan als vrijwilliger.

Stichting Hindustani is altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Meld je daarom nu aan en ontvang automatisch bericht.

Wat verwachten wij van vrijwilligers

Hoe gaat Stichting Hindustani te werk bij het aannemen van vrijwilligers? Lees er meer over in de pdf

Door talent te ontwikkelen en kennis te bundelen, krijgen we het allemaal beter!

Dit is voor zowel jongens als meisjes een mogelijkheid om hun vaardigheden te verbeteren.

Wat verwachten wij van het bestuur?

U kunt in de pdf lezen wat wij zoal van onze bestuursleden verwachten.

Meer informatie over het inschrijven als vrijwilliger

Hier kunt u lezen wat wij van u als vrijwilliger verwachten en welke gegevens wij van u nodig hebben.

Meer informatie over de gedragscodes van stichtinghinudstani

Hier kunt u lezen wat wij van u als vrijwilliger verwachten en welke gedragscodes er zijn.

Meer informatie over de vrijwilligers overeenkomst

Hier kunt u lezen wat er in de overeenkomst tussen u en stichtinghindustani is

Toneel en talentontwikkeling

Bij al haar activiteiten bouwt Stichting Hindustani aan talentontwikkeling van jongeren. Ze krijgen de ruimte bijeenkomsten mee te helpen organiseren. Ook zet de stichting toneel als een middel om kennis over te dragen; de toneelstukken worden door de jongeren en andere vrijwilligers zelf gecreëerd en uitgevoerd.

Stichting Hindustani organiseert projecten en activiteiten waardoor met name jongeren leren ontdekken wat hun kwaliteiten/talenten zijn. Deze activiteiten zijn gericht op geven van voldoende mogelijkheden aan vrijwilligers en studenten om competenties te ontwikkelen, vaardigheden aan te leren, kennisoverdracht en om samen te werken. Wij stimuleren vrijwilligers en studenten om het beste uit zichzelf te halen en om effectief hun talenten in te zetten.

Talentontwikkeling bevordert participatie en is een zeer succesvolle sleutel tot vrijwilligerswerk bij Stichting Hindustani gebleken.

Vrijwilligerswerk en participatiesamenleving

Vrijwilligers zoeken naar een vorm van voldoening, en daarvoor is bewegingsruimte en zelfstandigheid belangrijk. Als vrijwilligers zich genegeerd of miskend voelen, is hun inzet gedoemd te mislukken. Begeleiding kost veel tijd, maar het is een investering die zich terugbetaalt. Op deze manier houden wij vrijwilligers langer vast. Wij zorgen er vooral voor dat mensen elkaar ontmoeten, zodat vooroordelen kunnen worden weggenomen. ‘Het werkt beter wanneer je je inzet tijdens activiteiten, naar ieders plezier of belang. Wij spreken onze vrijwilligers aan om kwetsbare burgers die dat nodig hebben te helpen. Onze vrijwilligers hebben wel degelijk de neiging om kwetsbare burgers te helpen. Vrijwilligers die in de zorg hebben gewerkt, zelf een problematisch verleden hebben gehad of een kwetsbaar familielid hebben, zijn eerder geneigd tot sociaal gedrag.

Onze vrijwilligers helpen bijvoorbeeld ouderen bij de thuisadministratie en om een praatje te maken. De vrijwilligers richten zich op ouderen, die zelfstandig wonen en hulp nodig hebben.
Door een tomeloze inzet en ondersteund door vrijwilligers en helpers zijn wij tot nu toe er steeds in geslaagd onze doelstellingen te verwezenlijken.

Vrijwilligers werk
Geplaatst 9 maanden geleden